Skip to content Skip to footer
KODULEHE, E-POE JA BLOGI ANALÜÜTIKA

Kes külastavad?

Tehnikamaailm muutub kiiresti ning kuna klienditeekonnad leiavad aset väga erinevate seadmete ning äppidega, siis Google Analyticsi ehk GA4 fookuses on seadmete-ülene (cross-device) jälgimine.

Tänu masinõppe tehnoloogiale suudab GA4 luua ennustusi (predictive analytics) ning pakkuda detailseid sisevaateid andmetesse (insights).

2023. aasta 1. juulist alates lõpetati andmete kogumine Google Analytics’i versiooni Universal Analytics’iga (UA) ja kasutusele tuli versioon Google Analytics 4.

Veebilehe-SEO-optimeerimine-info
Üldinfo

Miks on üldse vaja analüütikat?

Kui veebilehele, e-poele või blogile on paigaldatud analüütika, millest populaarseim on Google Analytics, siis saad ise alati järgi vaadata:

  • Kes on sinu saidi külastajad?
  • Kust nad saidile tulevad?
  • Mida nad sealt otsivad?
Veebilehtede hooldus ja uuendamine
Google analüütika
Anaüütika kasulikkus

Kuidas jälgida konversioone?

Konversioonid on tööriist, mis võimaldab veebisaidi omanikel mõõta ja jälgida konkreetseid tegevusi, mida külastajad nende lehel teevad. See annab ülevaate konversioonimäärast, konversioonide allikatest ning aitab paremini mõista, kuidas kasutajad veebilehel käituvad ja millised turundustegevused toovad parimaid tulemusi. 

Konversioonide jälgimine aitab optimeerida reklaame ja kampaaniaid, suurendades seeläbi veebisaidi tõhusust ja kasumlikkust.

Google-Analytics-4
Anaüütika versioonids

Mis erinevus on uuel ja vanal versioonil?

Tehnikamaailm muutub kiiresti ning kuna klienditeekonnad leiavad aset väga erinevate seadmete ning äppidega, siis on uue Google Analyticsi ehk GA4 fookuses seadmete-ülene (cross-device) jälgimine. 

Tänu masinõppe tehnoloogiale suudab GA4 luua ennustusi (predictive analytics) ning pakkuda detailseid sisevaateid andmetesse (insights), mida praegune Google Analytics (UA) nii hästi ei suuda.

Google-Analytics-4-versus-Universal-Analytics
Võrdlus

Analüütikate võrdlus

Rohkem kui 28 miljonit veebisaiti kasutavad Google Analyticsit, mis tähendab et Google Analyticsit on kõige populaarsem ning seda kasutavad enam kui pooled veebisaidid (ca 55,49%) aj ennustatakse, et GA tähtsus tõuseb veelgi ja sel on lihtne põhjus, analüütika võimaldab veebisaidi halduritel jälgida lehevaatamisi, külastajate veebisaidil viibimise aega, liikluse allikaid, populaarsemaid lehti ja palju muud. Andmeid, millesse sukelduda, on tohutult!

2021. aastal oli Google Analyticsi uue versiooni GA4 turuosa 31,55%, Google Universal Analyticsi (vana versioon) turuosa 24,04% ja Google Global Site Tag turuosa 17,96%.

Kokkuvõttes on kõik Google’i tööriistad veebianalüütika tööriistade esikolmikus. Facebook Analytics ja MonsterInsights on vastavalt neljandal ja viiendal kohal.

Eelised

Analytics 4 eelised

  • Masinõppel põhinevad nutikad ülevaated
  • Tänu masinõppele saate luua erinevaid vaatajaskondi ja ennustada, milline kliendirühm toob suurema tõenäosusega konversioone kui teised.
  • Veelgi suurem koostöö Google Ads-iga
  • Tänu millele saavad turundajad GA4 andmetele tuginedes luua kohandatud sihtgruppe, mis on palju paremas seoses kliendi huvidega ja ei tugine nii palju sellele, mil moel nad ettevõttega suhtlevad.
  • Platvormide ülene
  • Tänu sellele saab jälgida kasutajate teekonda alates äppi installimisest kuni sealt veebisaidil oleva vormi täitmiseni.
  • Rohkem võimalusi andmete kontrolliks

  • Vastamaks üha rangematele privaatsuseeskirjadele (GDPR), on GA4 programmis sees juba mitmed andmete kontrolli funktsioonid. Samas on võetud kasutusele ka küpsistevaba tehnoloogia, mis võimaldab väga detailset ja täpset andmeanalüüsi.
Google-Analüütika-4-eelised