Miks on vaja SEO-d?
Õigesti tehtud veebilehe SEO tagab selle, et Sinu veebilehe infot kuvatakse Google`i ja teiste otsingumootorite tulemustes esimeste seas. Kui konkurendid kasutavad Sinu märksõnaga tasulist Google Ads reklaami, siis peale reklaame.
Otsingutulemuste esimene positsioon saab endale ca 32% klikkidest ja enam kui 99% Google`i kasutajatest ei vaata esimesest leheküljest kaugemale. Veebilehe SEO on nagu tasuta reklaam, mis toob tulemused pika aja jooksul. Kokkuvõtvalt kui su veebilehte esimeste tulemuste seas ei kuvata, siis jääd paljudest potentsiaalsetest klientidest ilma.
Kuidas otsimootorid üldse toimivad?
Otsimootor on tehisintellekt, mis pidevalt areneb ja täiustub. Trükkides otsingumootorisse päringu käivitub algoritm, mis käib läbi kõik indekseeritud lehed ja kuvab sinu päringule kõige relevantsemad vasted, võttes arvesse nii esitatud küsimust (märksõna) kui ka konteksti. Tulemuseks kuvab algoritm vasteid, mis on selle hinnangul kõige asjakohasemad.
SEO tähtsus
SEO (Search Engine Optimization) aitab otsimootorile näidata, et veebilehel olev sisu on asjakohane, usaldusväärne ja väärtuslik ehk otsingumootorisse päringu sisestanud kasutajale kuvamist väärt.
Mida paremaks peab otsimootori tehisintellekt sinu veebilehte seda kõrgemal positsioonil otsingutulemustes ta seda ka näitab. Õigesti tehtud SEO on nagu tasuta reklaamikanal, saad külastajaid, ilma reklaami eest maksmata.
Millest sõltub SEO positsioon
Google on andnud infot, mida ta oluliseks peab, samas see on ka ajas muutuv ning osa parameetreid hoitakse kiivalt saladuses. Seetõttu lähtubki SEO-le optimeerimine paljuski loogikast ja eriti praktikast.
Otsingutulemusi tasub regulaarselt jälgida, siis näed, mis hetkel kasutajatele rohkem huvi pakub, mida ja kuidas nad otsivad ning kuidas see sinu kodulehe positsiooni otsingutulemustes mõjutab.
- Märksõnad
- Sisu kvaliteet
- Välised lingid
- Veebisaidi kiirus
- Sisu uuenemine
- Kasutusmugavus
- Mobiilisõbralikkus
- Autoriteetsus
- Lehesisene navigatsioon
Milliste märksõnadega konkureerida
Veebilehe optimeerimiseks pead valima märksõnad, millega soovid Google´is esile tulla. Õigeid märksõnu aitab leida Google Keyword Planner ja Google Trends. Viimane on väga hea seetõttu, et inimeste otsinguharjumused muutuvad ajas pidevalt, veebilehe omanikuna pead tulema nendele trendidega kaasa.
Märksõna valiku juures on oluline arvestada, et kui valid märksõnaks oma valdkonna üldnimetuse või mõne üldise märksõna, siis on sellele märksõnale ka juba suur konkurents.
Konkurentsitihedate valdkondade puhul saad tulemusi kui kasutad mitmest sõnast koosnevaid fraase. Näiteks kohviku asemel optimeeri oma veebileht märksõnale pannkoogikohvik. Lihtsalt märksõna autorent asemel kasuta soodne autorent Tallinnas.
Kindlasti kasuta ka Google Businessi ja Google Maps´i, sest Google lähtub otsingus ka asukohast ning seetõttu on kohalikuks märgitud ettevõtted alati otsingutes eespool.
Jälgi, et sinu poolt valitud märksõnad vastaksid sellele, mida potentsiaalsed kliendid guugeldades reaalselt kasutavad. Alati pole eeldus täpne, märksõnade valikul leiad abi näiteks Google Search Console-ist, mille abil saad vaadata, milliste märksõnadega kõige rohkem sinu veebilehele jõutakse.
SEO plugin
Kui kasutad WordPress´i või sisuhaldust, siis saad ka kasutada maailma populaarseimat veebilehe SEO lisamoodulit Yoast SEO. Plugin hindab ja analüüsib iga lehe sisu ja annab tagasisidet ja soovitusi mida peaksid lehel parandama ja täiustama. Seda lihtsa “foorisüsteemi” põhiselt, kus roheline tuli tähendab, et kõik on hästi paigas, kollane tuli tähendab, et pead veel täiustama ning punane tuli, et SEO seaded on täiesti paigast. SEO plugina põhifunktsioonid on täiesti tasuta, allalaadida saad siit.
Kuidas ise veebilehe SEO-d teha
Kui soovid veebilehe SEO abil saavutada häid tulemusi, siis on 2 varianti: kas süvened ise teemasse, uurid ning katsetad või tellid SEO teenuse mõnelt ettevõttelt (meie eraldi SEO teenust ei paku). Sõltumata sellest kumma variandi valid, tasub algseaded endal ära teha.
Sisu maht ja olulisus
Kui sinu veebilehel või e-poes pole piisavalt sisu, siis on võimatu ka teiste sama valdkonna ettevõtetega edukalt konkureerida. Hea sisu ei ole kunagi vaid paar lauset või lühikirjeldus. Hästi koostatud ja piisava mahuga tekst aitab internetiotsingus jõuda esimeste otsingutulemuste hulka. Sisu peab meeldima nii Google’i otsingurobotile kui päris inimestele.
SEO märksõnad
SEO ehk otsingumootorile optimeeritud tekst tähendab seda, et sisutekstides on sees olulised märksõnad.
Näiteks kui pakud raamatupidamisteenust, siis peab tekstis olema sees konkreetne märksõna ehk raamatupidamisteenus, mitte lihtsalt näiteks raamatupidamine.
Märksõnade tihedusega ei tohi üle pingutada, tekst peab olema hästi loetav ka päris inimestele.
Kasuta toodete, teenuste eeliste loendamiseks punkte ja linnukesi. Need meeldivad nii Google’ile kui ka kasutajatele. Hea sisu hoiab kasutajat veebilehel kauem, mis omakorda tähendab paremat kohta Google’i otsingutulemustes.
Sisu liigendamine
Sisu liigendamine on väga tähtis. Kasuta alapealkirju ja lõike, nii et seda oleks külastajatel mugav ja lihtne lugeda. Loogiliselt ülesehitatud kirjeldused ja pildid ning videod aitavad hoida kauem külastajate tähelepanu.
Liigenda tekst loogiliselt ja optimeeri pealkirjad. Pealkirjade optimeerimine tähendab, et kasutad H1, H2 ja H3 märgendusi. Tee pealkiri aktiivseks ning vali valiku alt “Lõik” sobiv formaat.
NB! Lehel võib olla ainult üks põhipealkiri (“Pealkiri 1″).
Ülejäänud pealkirjade arvule piiranguid pole. Märgista kõige olulisemad elemendid tekstis ehk kasuta rasvast kirja.
Optimeeritud sisu ja pealkirjade märgistamine parandab kasutajakogemust ehk teksti on lihtsam lugeda ning see meeldib ka otsingumootoritele.
Eristumine
Kui sa pakud sama toodet/teenust sama hinnaga mis konkurendid, siis ei ole häid tulemusi loota.
Hinnaga on väga raske konkureerida. Palju paremini töötab lahendus, mis pakub midagi paremat ja seeläbi eristub konkurentidest.
Müük toimub peale seda, kui tead täpselt, mida sinu klient soovib ja suudad talle seda (paremini kui teised) ka pakkuda.
Mis võiks olla eeliseks:
Inimesed soovivad säästa aega, teenida rohkem raha, olla õnnelikumad, elada tervislikumalt, pingevabamalt ja produktiivsemalt. Kui saad ühe või lausa mõne neist soovidest rahuldada, siis on juba väga hästi, kui suudad selle hästi esile tuua, siis suurepärane!
Kiirusele optimeerimine
Tee kiirusetest Google vahendiga PageSpeed Insights. Kui tulemus on nõrk (0-49), keskmine (50-89), siis testi ja võta kasutusele kiirust parandavaid pluginaid.
Tasuta pluginatest on hea WP Fastest Cache. Kui soovid suurepäraset tulemust (90-100), siis vajad tasulist pluginat. Meie kasutame ja soovitame kiirusepluginat WP Rocket
SEO tehnilised seaded
Tehnilisi seadeid on palju, kuid kõige olulisem on määrata ära lehekülje meta pealkiri ja kirjeldus. See toimub tihti ka automaatselt, kuid see tasub endal määrata. Selleks on hea kasutada Yoast SEO pluginat, mille põhifunktsioonid on täiesti tasuta, allalaadida saad siit. Selle abil saad määrata antud konkreetse lehe pealkirja (SEO title) ning kirjelduse (Meta description). See on pealkiri ja kirjeldus mida kuvab Google otsingumootori otsingutulemuste lehel. Samuti annab Yoast SEO plugin sulle kõige olulise kohta tagasisidet ehk kõik, mis on määratud roheliseks on hästi. Info, mille kohta tagasiside saad:
- Kirjeldus
- Märksõna tihedus sisutekstis
- Märksõna sisaldumine alapealkirjades
- Piltide pealkirjades märksõnad
- Väljaminevad lingid (viited)
- Sissetulevad lingid (viited)
- Märksõna tutvustuses
- Märksõna pikkus
- Märksõnade tihedus meta kirjelduses
- Meta kirjelduse pikkus
- Varem kasutatud märksõnad
- Sisu pikkus
- Märksõnad tiitlis
- SEO pealkirja pikkus